Covidien ontvangt CE-keurmerk voor EverFlex™ zelfuitzettende perifere stent met Entrust™-plaatsingssysteem

Systeem voor eenhandige stentplaatsing biedt betere controle, grotere nauwkeurigheid en meer gebruiksgemak

Covidien received CE Mark approval for its EverFlex(TM) Self-expanding Peripheral Stent with Entrust(TM) Delivery System. (Photo: Business Wire)

LEIPZIG, Duitsland--()--Covidien, een vooraanstaande leverancier van producten voor de gezondheidszorg, heeft vandaag bekendgemaakt het CE-keurmerk te hebben ontvangen voor de EverFlex™ zelfuitzettende perifere stent met Entrust™-plaatsingssysteem.

Het geavanceerde stentplaatsingssysteem, speciaal vervaardigd voor optimale controle, is ontworpen om artsen in staat te stellen om stents op consistente wijze te plaatsen op de gewenste locatie met nauwkeurigheid en gemak. Het product wordt volgende maand in West-Europa op de markt gebracht.

Als alternatief voor de traditionele tweehandige benadering is het Entrust-plaatsingssysteem op dit moment het enige eenhandige plaatsingssysteem op de markt met een triaxiaal ontwerp dat een 5 F-profiel biedt dat compatibel is met een geleidedraad van 0,035”. Deze unieke combinatie van kenmerken is ontworpen voor superieure prestaties tijdens de plaatsing van de stent, zelfs tijdens de behandeling van patiënten met complexe aandoeningen. Andere kenmerken zijn een reeks uiteenlopende katheterlengtes en een brede stentmatrix voor meer behandelingsopties.

“Dit plaatsingssysteem overtreft mijn verwachtingen en beantwoordt aan een werkelijke behoefte op de markt aan betere controle en nauwkeurigheid,” aldus Dr. Arne Schwindt, senior vaatchirurg in het St. Franziskus-Hospital in Münster, Duitsland. “Dankzij het lagere profiel is de punctielocatie kleiner, wat leidt tot minder bloeding en andere toegangscomplicaties, verminderde noodzaak voor hechtingsmiddelen en snellere ambulantie. De nieuwe katheterlengte van 150 cm maakt het tevens mogelijk laesies te bereiken via de brachiale slagader, hetgeen in toenemende mate nodig is voor patiënten met aandoeningen die femorale toegang onmogelijk maken.”

Met het Entrust-plaatsingssysteem kunnen artsen alle maten van de Covidien EverFlex-stent gebruiken bij een laag 5 F-profiel, zonder dat dit ten koste gaat van de radiale kracht van de stent. De EverFlex-stent is veilig en effectief gebleken tijdens het DURABILITY II klinische onderzoek.

“Onze Entrust-technologie tilt eenhandige plaatsing naar een hoger niveau voor de behandeling van patiënten met diverse aandoeningen,” verklaarde Brian Verrier, Vice President en General Manager, Peripheral Vascular, Covidien. “Net als veel andere innovaties van Covidien is het ontwerp van het Entrust-plaatsingssysteem gebaseerd op uitgebreide feedback van artsen en procedurele observatie.”

De EverFlex zelfuitzettende perifere stent met Entrust-plaatsingssysteem wordt tot 26 januari gedemonstreerd op LINC 2013 (Leipzig Interventional Course). Voor meer informatie over het systeem kunt u terecht in Hospitality Suite A9 of op Stand 24 van Covidien.

Over Covidien

Covidien is een vooraanstaande internationale leverancier van producten voor de gezondheidszorg dat innovatieve oplossingen creëert voor een beter resultaat voor de patiënt en uitblinkt door middel van leiderschap en topkwaliteit op klinisch gebied. Covidien produceert, distribueert en onderhoudt een veelzijdig assortiment aan toonaangevende producten in drie segmenten: medische apparatuur, farmaceutische producten en medische verbruiksartikelen. De inkomsten van Covidien in 2012 bedroegen $11,9 miljard. Covidien heeft meer dan 43.000 medewerkers in dienst, verspreid over 70 landen. De producten van het bedrijf worden verkocht in meer dan 140 landen. Zie www.covidien.com voor meer informatie over ons bedrijf.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Vascular Therapies
David T. Young, +1-508-452-1644