Terra Technology introduceert duurzaamheidscalculator voor het meten van milieugevolgen van voorraadverlagingen

Nieuw hulpmiddel helpt fabrikanten te bepalen hoe CO2-uitstoot en waterverbruik aanzienlijk kunnen worden verlaagd door een verbeterde forecast nauwkeurigheid

NORWALK, Conn./VS--()--Terra Technology heeft vandaag zijn duurzaamheidscalculator gelanceerd, die is ontworpen om fabrikanten te helpen bij het bepalen van de milieugevolgen van lagere overtollige voorraden door betere vraagvoorspelling en voorraadoptimalisatie. De duurzaamheidscalculator van Terra maakt gebruik van drie eenvoudige stappen voor het meten van de milieuvoordelen van voorraadverlaging en geeft bedrijven inzicht in de omvang van deze besparingen ten opzichte van hun duurzaamheidsdoelstellingen.

De CO2 en het water dat opgesloten zit in de geschatte wereldwijde voorraad van USD 8 miljard vertegenwoordigen ruwweg 11% van de totale jaarlijkse wereldwijde CO2-uitstoot en 40% van het wereldwijde waterverbruik. Hoewel een bepaald voorraadniveau belangrijk is om de beschikbaarheid van producten te garanderen, vormen overtollige voorraden vanwege foutieve forecasting een enorme milieu- en financiële belasting. Door verlaging van onnodige voorraden kunnen fabrikanten hun milieufootprint aanzienlijk verkleinen, de kosten verlagen en het kapitaalrendement verhogen.

Voorraadverlaging elimineert CO2-uitstoot en waterverbruik uit vele fasen van de productlevenscyclus, waaronder productie, grondstoffen, verpakking en distributie. Bij de meeste bedrijven neemt de productie minder dan 10% van de totale levenscyclus-footprint in beslag. Om een echte zinvolle verlaging van deze milieufootprint te bereiken, zijn daarom duurzaamheidsprogramma's nodig die verder reiken dan de fabriek. Daarnaast is het waarschijnlijker dat de totale milieufootprint van fabrikanten die voor de productie afhankelijk zijn van landbouw of vee, voor 80-90% betrekking heeft op grondstoffen.

“Voorraadverlaging is wellicht het belangrijkste initiatief dat een fabrikant kan nemen om de duurzaamheidsdoelstellingen van zijn bedrijf te realiseren”, aldus Robert F. Byrne, president en CEO van Terra Technology. “Vele duurzaamheidsprogramma's zijn echter meestal beperkt qua omvang, zoals verlaging van de verpakkingsdichtheid voor een specifiek product, of zijn gericht op slechts één onderdeel van de levenscyclus zoals alternatieve energie voor de productie. Doordat ze de vraagonzekerheid voor bijna alle producten op alle plaatsen verkleinen, helpen Terra’s oplossingen bedrijven om onnodige voorraden te elimineren in hun gehele productassortiment en worden cumulatieve milieubesparingen in vele onderdelen van de productlevenscyclus gerealiseerd. Wij denken dat dit een belangrijk stap is op weg naar een meer efficiënte en duurzame productie die goed kan worden afgestemd op de behoeften van een snel groeiende wereldbevolking.”

Probeer Terra’s gratis online duurzaamheidscalculator eens om meer inzicht te krijgen in de milieu- en financiële voordelen van verlaging van de milieufootprintvan uw bedrijfsvoorraden.

Over Terra Technology

Terra Technology maakt gebruik van betere wiskundige modellen voor het voorspellen van de vraag, voorraadoptimalisatie en voorspelling van eisen voor het transport en warehouses voor sommige van 's werelds meest bekende bedrijven waaronder Shell, Procter & Gamble, Unilever, Mondelēz, Kimberly-Clark, Kraft Foods, ConAgra Foods, General Mills, Kellogg en Campbell Soup. Terra vond demand sensing uit in 2002 en was het eerste bedrijf dat gegevens van detailhandelaren systematisch gebruikte voor verbetering van de supply chain efficiency en de service alsmede een verlaging van de voorraden en verspilling. Informatie over de manier waarop Terra een werkelijk geïntegreerde supply chain mogelijk maakt, vindt u op terratechnology.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

PAN Communications
David Fretwell, + 617 502 4335