Intertek ondersteunt Mondo Minerals met kennis over polyolefinen en een snelle voltooiing van hun materiaalkarakteriseringsprogramma.

GELEEN, Nederland--()--Intertek, een toonaangevende leverancier van kwaliteits- en veiligheidsoplossingen voor een breed scala aan industrieën over de hele wereld; heeft met het efficiënt leveren van polymeermaterialenkennis, polymeerverwerkingskennis en gerelateerde testen, een materiaalkarakteriseringsprogramma voor Mondo Minerals, Nederland succesvol voltooit.

Mondo Minerals ("Mondo") is de op een na grootste producent van talk wereldwijd, met een sterke aanwezigheid in Europa. Het bedrijf is een vooraanstaande leverancier van talk voor papier-, verf-, coatings- en kunststoffentoepassingen. Mondo heeft bovendien een groeiende aanwezigheid in een reeks van niche-eindmarkten zoals technische keramiek, voedsel en persoonlijke verzorging. Mondo, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft een veilige en goed gesitueerde talk-erts reservebasis in Finland met een geschatte bron-levensduur van ruim 70 jaar. Het bedrijf heeft hoogwaardige verwerkingscapaciteiten in zowel Finland als Nederland.

Intertek, als een onafhankelijke leverancier van kennis op het gebied van polyolefinen en gerelateerde laboratorium- en technische diensten, heeft Mondo ondersteund bij productonderzoek. Het project omvatte karakteriseringprogramma’s en compoundeer- en spuitgietproeven.

De heer Venema, Technical Support Manager Plastics van Mondo: "We zijn erg blij met de aanwezige expertise op het gebied van polyolefinen en de snelheid waarmee Intertek reageert; dit heeft mede bijgedragen tot het succes van ons project. Dit project heeft ons nieuwe technische gegevens en nieuw materiaalinzicht opgeleverd dat we in de toekomst kunnen gebruiken bij de ontwikkeling van nieuwe en innovatieve Mondo Minerals producten."

Meer informatie over Intertek polymeerdiensten: http://www.intertek.com/polymers
Meer informatie over Mondo Minerals: http://www.mondominerals.com/

About Intertek

Intertek (ITRK.L) is een vooraanstaand leverancier van kwaliteit- en veiligheiddiensten aan een brede reeks van industrieën wereldwijd. Van audits en inspectie, via testen, kwaliteitsbewaking en certificering voegen Intertek medewerkers waarde toe aan klantproducten en –processen, waarmee zij het succes van de klant in de wereldmarkt verhogen. Intertek ondersteunt klanten via een netwerk van meer dan 1000 laboratoria en kantoren met ruim 33.000 medewerkers in meer dan 100 landen. Intertek ondersteunt klanten bij het bereiken van voorwarden op het gebied van kwaliteit, gezondheid, milieu, duurzaamheid, veiligheid en sociale verantwoording. www.intertek.com