ZTE en Telstra lanceren aangepaste `Easy’-gebruikersinterface voor wereldwijde operators

2013 International CES

SHENZHEN, China--()--ZTE Corporation (“ZTE”) (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), een toonaangevende wereldwijde leverancier van telecommunicatieapparatuur, netwerkproducten en mobiele apparaten, heeft vandaag de wereldwijde lancering aangekondigd van de T82, een mobiele Android™-telefoon die is ontworpen om de overstap voor gebruikers van een mobiele telefoon naar hun eerste smartphone te vergemakkelijken.

De telefoon en de aangepaste gebruikersinterface (UI) werden in samenwerking met de Australische telefoonmaatschappij Telstra ontworpen.

De T82, in Australië op de markt gebracht als EasyTouch® 4G, is de eerste smartphone in een serie `Easy’-apparaten van ZTE en Telstra. De T82 heeft in die serie gezelschap van feature phones die zijn ontworpen voor oudere gebruikers, de Telstra Easy Discovery® en de Telstra EasyCall®, die eveneens vanaf vandaag wereldwijd door telefoonmaatschappijen kunnen worden verkocht.

Dhr. He Shiyou, EVP en hoofd van de Terminal Division van ZTE: “Deze volgende fase in de ontwikkeling van `Easy’-apparaten laat duidelijk zien hoe nauw ZTE samenwerkt met zijn partners, de telefoonmaatschappijen, om innovatieve producten op maat te kunnen leveren voor hun markten en voornaamste segmenten.”

Telstra ontwierp de functies voor de Easy-gebruikersinterface en ZTE leverde de hardware en de integratie-expertise.

“Telstra heeft geweldig werk verricht met de gebruikersvriendelijke software, waardoor wij de T82 konden leveren als het volgende product in de ‘Easy’-serie,” aldus dhr He.

“Dankzij deze samenwerking kunnen we de T82 op andere markten in de hele wereld uitbrengen en de overgang naar smartphones voor de bestaande gebruikers van feature phones en oudere, minder technische klanten vloeiender laten verlopen.”

De ZTE T82 wordt geleverd met een capacitief aanraakscherm van 4,3 inch, een 8-megapixel camera met een LED-flitser, een MP3-speler, Bluetooth-connectiviteit, 4 GB intern geheugen uit te breiden tot 32 GB met een Micro SD-geheugenkaart, het Android-besturingssysteem, en ook een verbeterd vergrendelscherm en vooraf geïnstalleerde eenvoudige widgets voor telefoon, internet, media en instellingen waarmee de gebruikers snel informatie kunnen opvragen, naast eenvoudige snelkoppelingen voor veel voorkomende dagelijkse handelingen.

“De gebruiksvriendelijke interface maakt deze telefoon echt bijzonder. Vier ‘Easy’-widgets met grote knoppen voor telefoon, internet, media en instellingen, tonen ongelezen of onbeantwoorde e-mails, tekst- en telefoonberichten op het vergrendelscherm en beginscherm, zonder dat dit ten koste gaat van de flexibiliteit en kracht van het Android-platform,” stelt David Powell, de General Manager van Device Experience, Apps and OS van Telstra.

“Met behulp van deze verbeterde widgets houden we de oorspronkelijke Android-gebruikersbeleving zo veel mogelijk in stand. Alle Easy-widgets kunnen worden verwijderd, en wanneer klanten zich vervolgens meer op hun gemak voelen met hun nieuwe smartphone, kunnen ze ervoor kiezen de Easy-functies te verwijderen of juist meer ervan te installeren, als ze daar behoefte aan hebben.”

De T82 werd ook ontworpen met oudere klanten in het achterhoofd, op basis van de inzichten opgedaan tijdens workshops van Telstra en de feedback op eerdere Easy-producten.

“Telstra en ZTE hebben meer dan zes maanden nauw samengewerkt om de EasyTouch® 4G te ontwerpen en te verfijnen, en om de feedback van onze klanten die de aankoop van een smartphone overwegen in het ontwerp toe te passen. Deze klanten vertelden ons dat ze een manier zochten om snel en met zo min mogelijk technische rompslomp de kernfuncties te bereiken die ze nodig hebben om in contact kunnen blijven met hun gezin en hun vrienden,” vervolgt dhr. Powell.

U kunt de T82 vanaf 8 januari 2013 bekijken op de CES 2013, op de stand van ZTE, hal 3, stand 36218.

Over Telstra:

Telstra is het grootste telecommunicatie- en informatiebedrijf van Australië, en een van de bekendste merken in het land. We bieden een volledig assortiment producten en diensten om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Onze telecommunicatiediensten hebben een enorme geografische dekking via zowel onze vaste verbindingen als onze mobiele netwerkinfrastructuur - en we bedienen miljoenen Australische klanten.

Opmerkingen voor redacteuren:

T82

o camera met 8 megapixels

o Bluetooth 3.0

o gewicht: 149 g

o afmetingen: 131 x 65 x 11 mm

o batterij stand-by: tot 300 uur bij 3G

o batterij spreektijd: tot 390 minuten bij 3G

o schermgrootte: 4,3 inch QHD (540 X 960)

o intern geheugen: 4 GB

o extern geheugen: uitbreidbaar tot 32 GB met microSD

Wordt geleverd met:

o batterij 1900 mAh

o stereo headset

o USB-kabel

o oplader

o cd-rom voor pc-verbinding

o beknopte handleiding

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207