AVG passeert de 1000-partners-mijlpaal terwijl momentum wordt opgebouwd voor beveiliging van kleine bedrijven en het IT-managementplatform

Nieuwe versie van AVG CloudCare™ bevat meer bescherming, nauwkeurigere controle en eenvoudige conversie-opties

2013 International CES

AMSTERDAM en SAN FRANCISCO--()--AVG Technologies (NYSE: AVG), provider van internet- en mobiele beveiliging voor 143 miljoen actieve gebruikers, toonde vandaag aanzienlijk momentum voor zijn AVG CloudCare™ IT-managementplatform voor kleine bedrijven door aan te kondigen dat meer dan 1000 partners zich hebben aangemeld. Het nieuws komt bij de presentatie van de nieuwste versie, AVG CloudCare 2.1, op Pepcom, een persevenement op de 2013 Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Sinds de introductie in oktober 2012 heeft AVG CloudCare een netwerk opgebouwd van meer dan 1000 resellerpartners en beheert het al tienduizenden eindverkooppunten in het kleinbedrijf in het Verenigd Koningrijk en Noord-Amerika. In een enquête onder hun wederverkopers in november 2012 gaf 80% van de AVG-partners aan dat ze al een grotere efficiëntie waargenomen hadden met AVG CloudCare.*

"Ons succes is tot nu toe gestuurd door een nauwe samenwerking tussen ons ontwikkelingsteam en de partners om het juiste product op het juiste moment voor onze klanten op de markt te brengen," aldus Mike Foreman, algemeen directeur van AVG SMB. "Omdat ons leiderschapsteam afkomstig is van SMB en verkoopkanaalpartners, begrijpen wij de uitdagingen en behoeften van de kleine bedrijven en het verkoopkanaal. Wij gaan door met het verzamelen van hun inbreng om het product te verfijnen en te verbeteren. De versie die vandaag wordt uitgegeven biedt een aantal verbeteringen en verfijningen die het eenvoudiger maken voor onze partners om via de cloud waarde toe te voegen voor hun kleine zakelijke klanten."

AVG CloudCare biedt kleine zakelijke resellers en MSP's een gratis, eenvoudig te gebruiken administratief platform dat op de cloud is gebaseerd. De tools in AVG CloudCare stellen hen in staat om met behulp van een enkel console op afstand de bekroonde AVG antivirus- en content-filtering software te installeren en te beheren, tegen prijzen die kleine bedrijven zich gemakkelijk kunnen veroorloven. Ook van essentieel belang voor AVG CloudCare is AVG Remote IT. AVG Remote IT, momenteel als betaversie verkrijgbaar, is ook een gratis tool waartoe wederverkopers op afstand en vanaf elke locatie toegang kunnen krijgen om problemen op te lossen op de apparaten van hun klanten.

AVG CloudCare versie 2.1 biedt bescherming, flexibiliteit en verbeteringen in beheer. De hoogtepunten zijn onder andere:

• AVG 2013 antivirustechnologie voor bedrijven, met realtime updates en geautomatiseerde upgrades om bescherming te bieden tegen nieuwe bedreigingen.
  • Verbeterde AVG content-filtering met planningopties met één klik waardoor klanten in staat zijn om webtoegang te finetunen voor werkschema's van verschillende groepen en individuele personen.
  • Mogelijkheid voor het upgraden of overdragen van klanten. Via een eenvoudig aanvinkvakje kunnen oudere versies van AVG en/of een aantal toonaangevende alternatieve merken beveiligingprogramma's worden verwijderd en op afstand door de nieuwste versie van AVG-beveiliging worden vervangen.
  • Op afstand beheren van virusquarantaine. AVG CloudCare 2.1 heeft de mogelijkheid om de inhoud van de quarantaine voor virussen op bepaalde apparaten / groepen apparaten en over de hele organisatie op afstand te beheren - geïnfecteerde bestanden kunnen worden verwijderd, van het virus ontdaan en hersteld met een klik op de knop.

Andere verbeteringen zijn onder andere: meer opties voor het filteren van waarschuwingen, verbeteringen in de dashboard-interface, gepersonaliseerde installatie van componenten, een nieuwe factureringsoptie voor 24 maanden en nog meer.

"Met deze nieuwe versie van AVG CloudCare, heeft AVG zijn bruikbaarheid als front-end-tool voor beheerde diensten versterkt," aldus Bill Schubert van Friendly Computers in Georgetown, Texas. "Naast antivirus en content-filtering door middel van het AVG CloudCare dashboard, heeft AVG de kritische onderdelen en waarschuwingen die nodig zijn om de toestand van de IT-hulpbronnen van de klant snel in de gaten te houden geïntegreerd. Het is opvallend om te zien hoe deze functies een direct gevolg zijn van bijeenkomsten en de inbreng van onszelf, de verkoopkanaalpartners en AVG-klanten," voegde Schubert er aan toe.

In tegenstelling tot concurrerende platformen die vooraf kosten in rekening brengen op basis van het geschatte aantal gebruikers, brengt AVG CloudCare alleen de kosten in rekening voor diensten die daadwerkelijk worden gebruikt. Bovendien kunnen afzonderlijke diensten naar behoefte worden geactiveerd en gedeactiveerd. Andere functies zijn onder meer implementatie met één klik van installaties en activeringen, wat de behoefte aan dure onsite-bezoeken sterk vermindert; sleutelloze licenties en eenvoudig te gebruiken, vooraf ingestelde voorwaarden die administratieve rompslomp bij het beheer van accounts overbodig maken; automatische meldingen van de behoeften van de klant en de mogelijkheden, wat tot hogere omzet leidt; aanpasbare rapporten die de toegevoegde waarde voor AVG verkoopkanaalpartners laten zien en volledig functionele proefperiode van 30 dagen zonder koopverplichting.

AVG CloudCare is nu exclusief verkrijgbaar via AVG wederverkopers in Noord-Amerika, het VK en Ierland. Om meer te weten te komen en om een AVG CloudCare partner te worden, gaat u naar www.avg.com/cloudcare

* November 2012 AVG CloudCare resellerenquête.

Voor logo's, schermafbeeldingen en video's met casestudies kunt u de AVG CloudCare persmap bekijken: http://mediacenter.avg.com/en/press-tools/avg-cloudcare-press-kit/avg-cloudcare-press-kit.html

Over AVG Technologies (NYSE: AVG)

Het is de missie van AVG om de internetervaring te vereenvoudigen, te optimaliseren en te beveiligen, en daardoor met een gerust gevoel met de wereld te verbinden. De krachtige maar eenvoudig te gebruiken software en onlinediensten van AVG geeft gebruikers controle over hun internetervaring. Door het kiezen van de software en diensten van AVG worden gebruikers onderdeel van een vertrouwde, wereldwijde gemeenschap die profiteert van de inherente netwerkeffecten, wederzijdse bescherming en ondersteuning. Het aantal gebruikers van AVG was per 30 september 2012 gegroeid tot 143 miljoen actieve gebruikers en AVG biedt een productportfolio die is gericht op de consument en de markten voor kleine bedrijven en omvat internetbeveiliging, optimalisatie van PC-prestaties, online back-up, mobiele beveiliging, identiteitsbescherming en software voor family safety.

www.avg.com

Blijf in contact met AVG

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Verenigde Staten:
Krause Taylor Associates voor AVG Technologies