ZTE kondigt wereldpremière aan van dunste 5.0 FHD quad-core smartphone Grand S tijdens CES 2013

Meer high-end smartphones met power en stijl in 2013

2013 International CES

LAS VEGAS--()--Tijdens de internationale Consumer Electronics Show (CES) 2013 heeft ZTE Corporation (“ZTE”) (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), een beursgenoteerde wereldwijde leverancier van telecommunicatieapparatuur, netwerkoplossingen en mobiele apparaten, vandaag de wereldpremière aangekondigd van de ZTE Grand S – 5.0 FHD LTE. Als vlaggenschip in de high-end productlijn Grand Series van ZTE is de ZTE Grand S de eerste FHD-smartphone van het bedrijf en de dunste 5-inch FHD quad-core smartphone ter wereld. Het toestel is voorzien van de Qualcomm Snapdragon S4 Pro-processor, een product van Qualcomm Technologies Inc., een volle dochteronderneming van Qualcomm Incorporated. De ultradunne body en het high-definitionscherm van de ZTE Grand S, ontwikkeld door ZTE, bieden de consument het allernieuwste op het gebied van stijl, kwaliteit en functionaliteit.

De ZTE Grand S biedt hypermoderne features voor zelfs de meest kritische smartphonegebruiker, van volledige websiteweergave voor een optimale weergave van webcontent tot 4G LTE hogesnelheidsnetwerkfunctionaliteit voor een multimediabeleving van wereldklasse. Het razendsnelle 4G LTE-netwerk maakt het mogelijk te downloaden op topsnelheid. Hierdoor is het toestel uitermate geschikt voor gaming en het bekijken van films. Bovendien biedt de ZTE Grand S enthousiaste smartphonefotografen geavanceerde functies voor extra levendige effecten voor zelffotografie en videogesprekken. Dankzij de functies voor gezichtsherkenning, antitrilling en panoramafotografie biedt de ZTE Grand S multimediafuncties van hoge kwaliteit voor de smartphonegebruiker van vandaag.

Met de introductie van de ZTE Grand S is de nieuwe Grand Series, waarvan ook de Grand Era en Grand X deel uitmaken, nu compleet. Binnen deze serie is de ZTE Grand X het aangewezen toestel voor consumenten met een passie voor high-tech, is de ZTE Grand Era het toestel voor de meest geavanceerde smartphonegebruiker en is de ZTE Grand S het vlaggenschiptoestel dat een perfecte combinatie biedt van creativiteit en technologie. De ZTE Grand S is de nieuwste telg van het bedrijf in dit nieuwe tijdperk van smartphonedesign dat in 2013 wordt voortgezet met de introductie van nog meer high-end smartphones.

“De ZTE Grand S biedt onze consumenten het nieuwste op het gebied van technologie, functionaliteit en stijl. We zien dat de consumenten van nu vragen om geavanceerde features en hypermoderne multimediaopties in hun toestellen, en de ZTE Grand S speelt doeltreffend in op deze vraag,” aldus Mr. Kan Yulun, Corporate Vice President van ZTE Corporation en CTO van de ZTE Mobile Device Division. “Het komt perfect uit dat we de wereldpremière van de ZTE Grand S bekendmaken tijdens de CES 2013, het grootste jaarlijkse innovatie-evenement ter wereld.”

Enkele belangrijke features van de ZTE Grand S:

• 4G LTE –klanten kunnen hoge downloadsnelheden van 100 Mbps en uploadsnelheden van 50 Mbps verwachten in gebieden met 4G LTE mobiele breedbanddekking
  • Qualcomm Snapdragon S4 Pro-processor met 1,7 GHz quad-core CPU
  • Android Jelly Bean-besturingssysteem
  • 13M AF-camera met flitser en 2M FF 1080P-video
  • Geavanceerde hardware- en softwarebeveiligingsstandaard - Palm Manager helpt gebruikers bij het beheren van de software op hun mobiele telefoon, het optimaliseren van het energiegebruik en het beschermen van privégegevens
  • 5-inch FHD-scherm met volledige websiteweergave
  • Dolby Digital-surroundgeluid
  • Geheugen: 2 GB RAM + 16 GB EMMC
  • Afmetingen: 142 x 69 x 6,9 mm

De ZTE Grand S werd geïntroduceerd tijdens een speciale bijeenkomst voor de pers in het Las Vegas Convention Center, en is tijdens de volledige duur van de CES te bekijken op de stand van ZTE (Las Vegas Convention Center, stand #36612).

De ZTE Grand S kan in eerste instantie online worden besteld in China, in het eerste kwartaal van 2013.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Ogilvy Public Relations
Anna Hughes, +1-202-729-4156