Justin F. Deedy, Jr. wordt benoemd tot President en CEO van Superior Essex, Stephen M. Carter kondigt zijn pensionering aan

ATLANTA--()--Superior Essex maakte 10 december bekend dat Justin F. Deedy met ingang van 1 maart 2013 President en CEO van Superior Essex zal worden en dat Stephen Carter zijn huidige functie zal beëindigen. Hoewel hij zich uit het bedrijf zal terugtrekken in zijn hoedanigheid als CEO, zal Carter aanblijven als een Executive Advisor voor de Superior Essex Board en LS Cable and System.

Christopher Koo, Chairman van LS Cable and System zei naar aanleiding van Stephens pensionering, “Wij zijn blij dat wij in staat zijn een interne opvolger, Justin Deedy, tot CEO te benoemen.”

Deedy werd in oktober 2011 aangesteld als Chief Operating Officer voor Superior Essex Inc. Sindsdien is hij verantwoordelijk voor het managen van alle praktische uitvoerende aspecten van het bedrijf. “Justin bezit de cruciale breedte van uitvoerende en business-expertise, die hij gedurende de meer dan 25 jaar in de kabel- en draadindustrie heeft verworven. Hij was de belangrijkste medewerker voor elk aspect van ons bedrijf, van algemene werkzaamheden tot en met het bijeenbrengen van kapitaal en het beoordelen en tot stand brengen van fusies en acquisities. Wij kijken ernaar uit om in deze nieuwe episode met hem aan de slag te gaan,” aldus Koo.

Carter kwam in 2003 in dienst bij Superior Essex en heeft tijdens zijn dienstverband het bedrijf getransformeerd tot een wereldwijd leider in de draad- en kabelindustrie. In 2004 verwierf SPSX een beursnotering op de NASDAQ en ontwikkelde zich verder tot een Fortune 750 internationale organisatie, met bedrijven die actief zijn in Europa, Azië en Noord-Amerika. In 2008 verwierf LS Cable and System alle aandelen van het bedrijf.

Hij is momenteel lid van de raad van bestuur van het op de NYSE genoteerde CEB, het vooraanstaande op lidmaatschap gebaseerd adviesbedrijf, en hij treedt op als Lead Director en Vice Chair van de International Board van de Special Olympics en daarnaast is hij één van de trustbeheerders van het Woodruff Arts Center van Atlanta.

Koo vervolgde, “Stephen heeft een visie voor de toekomst neergezet die dit bedrijf in staat zal stellen om nog lang na zijn dienstverband te floreren. Wij zijn dankbaar voor Stephens visie en leiderschap gedurende de afgelopen 9 jaar. Stephen is niet alleen een geweldige aanwinst geweest voor Superior Essex, maar zijn leiderschap strekt ook tot voorbeeld. Wij kijken uit naar de voortzetting van onze partnerships als Stephen overstapt naar de functie van Executive Advisor.”

Tussen nu en maart 2013 zal Carter zich richten op het overdragen van de CEO-functie aan Deedy.

Over Superior Essex

Superior Essex Inc. produceert een breed scala van draad- en kabelproducten en toebehoren met primaire toepassingen in communicatie-, magneetdraad/wikkeldraad-, energie- en gerelateerde distributiemarkten. Het bedrijf is een vooraanstaand fabrikant en leverancier van koper- en glasvezelcommunicatiedraad- en kabelproducten en toebehoren voor telefoonbedrijven, distributeurs en systeemintegreerders. Het bedrijf is een zeer belangrijk fabrikant en distributeur van magneetdraad/wikkeldraad (waaronder bijbehorende emaildeklaagmaterialen) en gefabriceerde isolatieproducten voor grote OEM's (original equipment manufacturers) voor gebruik in motoren, transformators, generatoren en elektrische bedieningen en distributeur van isolatie- en bijbehorende producten voor kleinere OEM's en autoherstelfaciliteiten. Het biedt ook zwakstroom energiezuinige kabelproducten voor het bedienen van de commerciële en industriële markten en nutsbedrijven voor regelsystemen, audio, intercoms, energiebeheer en alarmregelingen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Superior Essex
Cathy Dosen, 770-657-6000