Partners van Staples besteden $252.500 dollar aan gemeenschapssubsidies in Europa

Partners kiezen non-profit organisaties voor het toekennen van subsidies van Staples Foundation

AMSTERDAM--()--Staples, 's werelds grootste onderneming voor kantoorproducten en de op één na grootste internetretailer, kondigde vandaag de liefdadigheidsontvangers van 38 subsidies aan die gefinancierd worden door de Staples Foundation, de privé-tak van het bedrijf die aan liefdadigheid doet. Deze subsidies vormen een onderdeel van een nieuw filantropisch initiatief dat is opgezet door de Staples Foundation en waarmee partners van Staples rond de wereld fondsen kunnen toewijzen aan non-profit organisaties.

In Europa alleen al zullen 13 liefdadigheidsinstellingen subsidies ontvangen van de Staples Foundation met een totaal bedrag van $252.500 dollar. Het programma ontving meer dan 2600 stemmen van partners van Staples in heel Europa.

“Staples is zeer toegewijd aan het teruggeven aan de gemeenschappen waarin wij werken en leven. Wij vinden het van het grootste belang om ondersteuning te bieden aan organisaties over de hele wereld die dit verdienen, en ons nieuwe Staples Foundation-programma geeft onze partners en klanten een stem in de manier waarop we dit bereiken. Samen zetten wij ons in om waardevolle charitatieve instellingen te ondersteunen die onvermoeid werken om een verschil te maken,” aldus Katy Dobbs, directeur Global Community & Giving bij Staples.

“Betrokkenheid bij de gemeenschap en de werknemers is diep in onze gemeenschapscultuur verankerd, en we zijn dan ook zeer verheugd over de manier waarop onze partners en klanten hebben gereageerd op deze opwindende benadering voor bedrijfsdonaties."

Het nieuwe programma met de naam 2 Million & Change is slechts één voorbeeld van de actieve betrokkenheid van Stapels bij de gemeenschappen waarin de partners van het bedrijf wonen en werken, en maakt deel uit van de algemene benadering van het bedrijf met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het 2 Million & Change-programma kent nog extra fondsen toe aan organisaties rond de wereld en bereikt dit jaar meer dan $2 miljoen dollar aan subsidies.

Over Staples

Staples is ‘s werelds grootste bedrijf in kantoorartikelen en een betrouwbare bron voor kantooroplossingen. Het bedrijf levert producten, diensten en expertise in kantoorartikelen, kopiëren en afdrukken, technologie, facilitaire producten en meubels. Staples heeft het superstore concept voor kantoorbenodigdheden in 1986 bedacht en heeft nu een jaarlijkse omzet van $ 25 miljard. Daarmee scoort ze een tweede plaats in de wereld in de e-commerce omzet. Met 88.000 medewerkers wereldwijd is Staples actief in 26 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië, waarbij ze gemak biedt aan bedrijven van elke omvang en consumenten. Het hoofdkantoor is gevestigd net buiten Boston. Meer informatie over Staples (Nasdaq: SPLS) is beschikbaar op www.staples.com/media.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Staples
Ruth Coates