SES en ESA werken samen aan Electra om als eerste een geheel elektrisch satellietplatform van small/mediumgrootte in Europa te ontwikkelen

LUXEMBOURG--()--SES S.A. maakt vrijdag bekend mee te werken in het aankomende Artes-33 programma 'Electra' van het European Space Agency (ESA). Onder het ELECTRA-programma zullen SES en ESA een publiek-private samenwerking aangaan gericht op het ontwikkelen van een volledig elektrisch satellietplatform gemaakt in Europa.

In het bijzonder richt het project zich erop een innovatief geogestationeerd satellietplatform te ontwikkelen en implementeren dat alleen elektrische kracht gebruikt, in plaats van de standaard chemische kracht. Zo kan het satelliet platform gebruikmaken van kleinere laceringsvervoersmiddelen , terwijl met minder stroomgebruik net zo veel mogelijkheden worden vervoerd als bij standaard satellieten van small- en mediumgrootte.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Yves Feltes
Yves.Feltes@ses.com