ZTE introduceert 's werelds kleinste datakaart voor 4G LTE

De kaart ondersteunt LTE-FDD DLTE-FDD (100 Mbps download, 50 Mbps upload), UMTS-HSPA+ (42 Mbps download, 5,76 Mbps upload) en is compatibel met GPRS/GSM

SHENZHEN, China--()--ZTE Corporation (“ZTE”) (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), een beursgenoteerde wereldwijde leverancier van telecommunicatieapparatuur, netwerkproducten en mobiele apparaten heeft vandaag de introductie aangekondigd van de ZTE MF823, 's werelds kleinste datakaart voor 4G LTE.

De MF823 biedt consumenten een snelle en gemakkelijke verbinding met het internet, zonder stuurprogramma's te hoeven gebruiken. De kaart maakt gebruik van het LTE-chipplatform van de tweede generatie van Qualcomm en is slechts 13 mm dik, ongeveer eenderde van de afmetingen van de LTE-datakaart van de eerste generatie, waardoor de kaart 's werelds kleinste LTE-datakaart is.

De MF823 wordt ingesteld via een op het web gebaseerde gebruikersinterface, ondersteunt IPV6 en is compatibel met Win8/XP/Mac en alle belangrijke besturingssystemen. De kaart ondersteunt LTE-FDD (100 Mbps download, 50 Mbps upload), UMTS-HSPA+ (42 Mbps download, 5,76 Mbps upload) en is compatibel met GPRS/GSM waardoor consumenten overal high-speed internet kunnen gebruiken zonder gebruik te hoeven maken van een vaste internetverbinding of een openbare hotspot.

Het gemiddelde stroomverbruik van de MF823 is ook sterk verlaagd in vergelijking met de LTE-datakaart van de eerste generatie. De kaart verbruikt maar liefst 30% minder stroom. De stralingseigenschappen zijn verbeterd, en met de laagste werktemperatuur van alle vergelijkbare apparaten voelt de kaart zelfs na langdurig gebruik niet heet aan.

De MF823 is geoptimaliseerd voor hoge bandbreedte, lage vertraging en hoge communicatiesnelheid (zodat de data- en spraakcommunicatie nauwelijks meer wegvallen) waardoor gebruikers zorgeloos kunnen genieten van mobiel internetgebruik met ongekend hoge bandbreedte.

De ZTE MF823 is al gelanceerd in Kazachstan. Europa en Azië/Oceanië volgen binnenkort.

Sinds 2008 heeft ZTE zich gericht op R&D en investeren in LTE-terminalproducten, en het bedrijf heeft al diverse octrooien op het gebied van kerntechnologie voor LTE-terminals bemachtigd. Eerder dit jaar lanceerde ZTE 's werelds eerste multi-standard USB-modem, de MF820S2, en uFi, de MF91S. ZTE was ook de eerste leverancier op het Chinese vasteland die een 4G LTE-smartphone op de markt bracht, de Grand X LTE (T82). Op dit moment bezit ZTE zeven procent van de octrooien voor de 4G LTE-standaard die in handen zijn van alle wereldwijde telecommunicatieleveranciers.

Over ZTE

ZTE is een beursgenoteerde aanbieder van telecommunicatie-apparatuur en netwerkproducten in de hele wereld met het uitgebreidste assortiment dat vrijwel elke sector van de markten draadloze telefoonverbinding, access & bearer, VAS, terminals en professionele diensten bestrijkt. Het bedrijf levert innovatieve, op maat gemaakte producten en diensten aan meer dan 500 operators in meer dan 140 landen waardoor die kunnen voldoen aan de veranderende behoeften van hun klanten terwijl hun omzet blijft groeien. De inkomsten van ZTE over 2011 stegen met 29 procent tot USD 13,7 miljard. De bedrijfsopbrengsten buiten China stegen in die periode met 30 procent tot USD 7,4 miljard, goed voor 54,2 procent van de totale omzet. ZTE besteedt 10 procent van zijn omzet aan R&D en speelt een toonaangevende rol in een breed scala van internationale organisaties die opkomende telecommunicatiestandaarden ontwikkelen. ZTE zet zich in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en is lid van het UN Global Compact. ZTE is de enige Chinese beursgenoteerde telecomfabrikant en de aandelen worden verhandeld op de Hongkong en Shenzhen Stock Exchanges (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ). Voor meer gegevens gaat u naar: www.zte.com.cn.

Originalsprogsudgaven af denne bekendtgørelse er den officielle, autoriserede version. Oversættelserne er kun tænkt som en hjælp og bør sammenholdes med kildesprogsteksten, der som den eneste er juridisk bindende.

ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207