Toys“R”Us, Inc. versterkt wereldwijde e-commerce aanwezigheid met lancering van speciale webstore in China en de introductie van mobiele winkelmogelijkheden in aanvullende internationale markten

Bedrijf zet groei voort in China met nieuwe Toysrus.com.cn website, waarop een uitgebreid assortiment van 's werelds toonaangevende detailhandelaar in speciale speelgoed- en babyproducten aangeboden wordt

Toys“R”Us en Babies“R”Us zijn nu toegankelijk voor mobiele shoppers in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Spanje en het Verenigd Koninkrijk

WAYNE, N.J.--()--Toys“R”Us, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf zijn wereldwijde e-commerce mogelijkheden heeft versterkt met de lancering van een speciale webstore, Toysrus.com.cn, in China. De toevoeging van deze website vertegenwoordigt een belangrijke stap in de plannen van het bedrijf om zijn aanwezigheid uit te breiden met fysieke winkels en online activiteiten in Azië. Het bedrijf heeft ook de ontwikkeling aangekondigd van voor mobiel geoptimaliseerde websites en apps in 11 markten over de hele wereld, waaronder Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. In de komende maanden zal het bedrijf dezelfde mogelijkheden introduceren in Portugal, Oostenrijk en Zwitserland, alsook in Nederland waar het momenteel nog niet beschikt over een winkelaanwezigheid.

“Met de lancering van onze nieuwe e-commerce website in China en de toevoeging van mobiele winkelenmogelijkheden in onze internationale markten, is Toys“R”Us nu toegankelijker dan ooit tevoren voor klanten over de hele wereld,” aldus Jerry Storch, voorzitter en CEO, Toys“R”Us, Inc. “Deze initiatieven helpen ons de internationale groei- en omnichannel-strategieën van het bedrijf te bevorderen, terwijl meer klanten zo de mogelijkheid hebben om bij ons te winkelen, wanneer, waar en hoe ze maar willen.”

De lancering van een webstore in China, evenals de nieuwe internationale mobiele winkelmogelijkheden, volgt op de snelle lancering van websites van het bedrijf over de hele wereld in de afgelopen drie jaar. In 2010 en 2011 ervoer Toys“R”Us groei in de dubbele cijfers in haar wereldwijde e-commerce activiteiten, en vorig jaar genereerde het bedrijf $1 miljard dollar in online verkoop.

Bedrijf blijft groeien in China met lancering van speciale e-commerce activiteiten

Naar verwachting stijgt de e-retail verkoop in China tot $360 miljard dollar in 2015, het driedubbele van nu, volgens The Boston Consulting Group. Het bureau heeft ook verklaard dat e-commerce goed zal zijn voor bijna 10% van de detailhandelverkoop in China tot of kort na 2015. De lancering van e-commerce mogelijkheden om de Chinese consument beter te kunnen bedienen is een integraal onderdeel van de voortdurende strategie van het bedrijf voor groei op de lange termijn.

In oktober 2011 verwierf Toys“R”Us, Inc. het meerderheidsbelang in zijn activiteiten in Groot-China en Zuidoost-Azië van Fung Retailing. Met deze overeenkomst werden de bestaande gelicenseerde activiteiten van Toys“R”Us in deze regio voor 70 procent een meerderheidsbelang van en beheerd door Toys“R”Us Inc., terwijl 30 procent in handen is van Fung Retailing.

In augustus opende Toys“R”Us, Inc. zijn eerste winkels in Beijing en maakte zo zijn debuut in Noord-China met twee nieuwe vestigingen aan de oostkant van de hoofdstad, waaronder een Side-by-Side winkel met Toys“R”Us en Babies “R”Us onder één dak. De volgende maand opende het bedrijf winkels in Tianjing Galaxy Mall in Noord-China en in Nanning Mixc in Zuid-China. Toys“R”Us, Inc. exploiteert momenteel 30 winkels in 21 steden in heel China.

Mobiel winkelen biedt on-the-go toegang tot Toys“R”Us en Babies“R”Us

Nieuwe mobiele mogelijkheden in Canada, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Japan, Australië, Portugal, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk omvatten een voor mobiel geoptimaliseerde website en speciale applicaties voor iOS en Android. Voor tablet geoptimaliseerde websites zullen ook beschikbaar zijn in selecte markten. Gebruikers hebben de mogelijkheid om naadloos te navigeren tussen Toys“R”Us en Babies“R”Us, waardoor ze zowel gemakkelijk onderweg als vanuit hun eigen huis kunnen zoeken en winkelen naar de meeste diverse speelgoed- en kinderproducten.

Toys“R”Us neemt wereldwijde aanwezigheid verder met internationale verzending op Toysrus.com

Eerder deze maand kondigde Toys“R”Us, Inc. aan dat internationale verzending nu beschikbaar is voor online bestellingen op Toysrus.com en Babiesrus.com naar meer dan 60 landen in Azië, het Caribisch gebied, Centraal-Amerika, Europa, Noord-Amerika en Zuid- Amerika. Het bedrijf biedt deze service aan klanten in samenwerking met i-parcel, een toonaangevend internationaal bedrijf in expresleveringen door de lucht dat wereldwijde verzendingsmogelijkheden vergemakkelijkt. Met internationale verzending breidt het bedrijf de aanwezigheid van Toys“R”Us en Babies“R”Us uit en verdubbelt het bijna het aantal landen die op dit moment toegang hebben tot 's werelds grootste detailhandelaar in speciale speelgoed- en babyproducten. Dit omvat een aantal markten waar het bedrijf momenteel geen fysieke aanwezigheid heeft, zoals Mexico en Brazilië.

Over Toys“R”Us, Inc.

Toys“R”Us, Inc. is 's werelds grootste detailhandelaar in speciale speelgoed- en kinderproducten en biedt een aangepaste winkelervaring aan door zijn familie van merken. Merchandise wordt verkocht in 875 Toys“R”Us- en Babies“R”Us-winkels in de Verenigde Staten en Puerto Rico, en in meer dan 640 internationale winkels en meer dan 150 gelicenseerde winkels in 35 landen en jurisdicties. Daarnaast exploiteert het bedrijf exclusief het legendarische merk FAO Schwarz en verkoopt het buitengewoon speelgoed in de vlaggenschipwinkel van het merk op Fifth Avenue in New York City. Met zijn sterke portfolio van e-commerce websites, waaronder Toysrus.com, Babiesrus.com, eToys.com en FAO.com, voorziet het bedrijf het winkelend publiek van een breed online aanbod van onderscheidende speelgoed- en babyproducten. Het hoofdkantoor van Toys“R”Us, Inc. is gevestigd in Wayne, NJ, en het bedrijf telt ongeveer 70.000 medewerkers jaarlijks wereldwijd. Het bedrijf is toegewijd aan het dienen van zijn gemeenschappen als een zorgzame en redelijke buurman door middel van programma's gewijd aan het veilig houden van kinderen en hen te helpen in tijden van nood. Aanvullende informatie over Toys“R”Us, Inc. is te vinden op Toysrusinc.com. Volg Toys“R”Us, Babies“R”Us en FAO Schwarz op Facebook op Facebook.com/Toysrus, Facebook.com/Babiesrus en Facebook.com/FAO en op Twitter op Twitter.com/Toysrus en Twitter.com/Babiesrus.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Mediacontact:
Toys“R”Us, Inc.