Louis Bacon wint lasterzaak bij rechtbank

Bahama Journal erkent dat berichten ``volledig onjuist’’ zijn en publiceert verontschuldiging op voorpagina

NASSAU, Bahama's--()--The Bahama Journal en zijn online website gaan akkoord met het publiceren van een verontschuldiging op de voorpagina aan Louis Bacon dat hem volledig onjuiste beweringen zijn toegeschreven die het resultaat zijn van een ``lastercampagne.’’

Deze verontschuldiging komt voort uit een overeenkomst die deze week gesloten is tussen the Bahama Journal en de heer Bacon, oprichter van Moore Capital Management en Moore Charitable Foundation. In een openbare rechtszitting erkende de advocaat van Jones Communications Limited, de uitgever van the Bahama Journal, dat de krant gebruikt werd ``door een persoon of personen die speciale bedoelingen ten aanzien van de klager hadden.’’

De verontschuldiging van the Bahama Journal luidt als volgt:

``Wij zijn nu van mening dat deze beweringen volledig onjuist zijn en niet gepubliceerd hadden mogen worden. Wij betuigen hiervoor onze spijt en bieden de heer Louis Bacon onze verontschuldigingen aan voor al het ongemak en ellende die deze veroorzaakt kunnen hebben.’’

Een advocaat van the Bahama Journal deed ook de volgende verklaring in de openbare rechtszitting:

``De gedaagde accepteert dat de beweringen over de klager onjuist zijn en dat de Bahama Journal gebruikt werd als een forum voor het voeren van een lastercampagne tegen klager.‘’

Verklaringen gelezen door de advocaten voor Louis Bacon en Jones Communications werden ingediend bij het hooggerechtshof van de Bahama's dat zijn gunstig oordeel voor deze beslechting gaf.

De spijtbetuiging is het resultaat van een eis door advocaten van de heer Bacon in Londen tot terugtrekking en verontschuldiging ten aanzien van de artikels die in mei gepubliceerd werden. De inhoud hiervan bevatte een reeks schandalige onjuistheden, onder meer de bewering dat de heer Bacon betrokken zou zijn bij drugsmokkel, verduistering van staatsgelden en als dekmantel voor een moordzaak zou hebben gediend.

Uit documentatie van de rechtbank blijkt dat Wendell Jones, de uitgever van de the Bahama Journal, ermee in had gestemd om verhalen te printen van een freelance journalist die aangeboden had gratis een kolom te schrijven als deze gepubliceerd zou worden.

Een exemplaar van de uitspraak in de openbare rechtszitting is bijgesloten.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50473341&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Contacts

Mediacontact:
Burson-Marsteller
Gary Koops, 212-614-4756
Gary.Koops@bm.com
of
Juridische informatie:
Schillings
Jenny Afia, 00 44 207 034 9000/ 07968 103 965
Jenny.afia@schillings.co.uk

Permanent Injunction Consent Order & Statement in Open Court Bacon vs Jones Communications 08 Nov 2012

Permanent Injunction Consent Order & Statement in Open Court Bacon vs Jones Communications 08 Nov 2012

???news_view.multimedia.download???

Sharing

Contacts

Mediacontact:
Burson-Marsteller
Gary Koops, 212-614-4756
Gary.Koops@bm.com
of
Juridische informatie:
Schillings
Jenny Afia, 00 44 207 034 9000/ 07968 103 965
Jenny.afia@schillings.co.uk