Gap Inc. meldt omzetstijging in oktober en sterke omzetresultaten in het derde kwartaal

Richtlijnen voor de inkomsten in het derde kwartaal per aandeel variëren van $0,61 - $0,63

SAN FRANCISCO (VS)--()--Gap Inc. (NYSE: GPS) heeft vandaag bekend gemaakt dat de netto omzet in het derde kwartaal van het boekjaar 2012 met 8 procent is toegenomen vergeleken met vorig jaar, en de netto omzet in oktober 2012 met 6 procent is toegenomen vergeleken met vorig jaar.

Netto omzet voor het derde kwartaal, dat eindigde op 27 oktober 2012, is met 8 procent toegenomen tot $3,86 miljard vergeleken met $3,59 miljard voor het derde kwartaal van vorig jaar. De vergelijkbare omzet van het bedrijf in het derde kwartaal zijn 6 procent gestegen vergeleken met een afname van 5 procent in het derde kwartaal vorig jaar.

Bovendien was de netto omzet voor de periode van vier weken die eindigde op 27 oktober 2012 $1,22 miljard vergeleken met een netto omzet van $1,14 miljard van de periode van vier weken eindigend op 29 oktober 2011. De vergelijkbare omzet van het bedrijf voor oktober 2012 is 4 procent gestegen vergeleken met een daling van 6 procent in oktober 2011.

“We zijn erg tevreden met het aanhoudende momentum in het bedrijf over alle merken in Noord-Amerika”, aldus Glenn Murphy, voorzitter en chief executive officer van Gap Inc. “We blijven ons richten op het aanbieden van geweldige producten aan onze klanten om onze bedrijfsprestaties te handhaven.”

Verwachtingen voor het derde kwartaal

Het bedrijf verwacht dat verwaterde inkomsten per aandeel voor het derde kwartaal van boekjaar 2012 in het bereik liggen van $0,61 tot $0,63, vergeleken met $0,38 voor het derde kwartaal van vorig jaar. Dit betekent een toename van ongeveer 60% in het afgelopen jaar. De verwachte verwaterde inkomsten per aandeel van het derde kwartaal omvatten een voordeel van ongeveer $0,02 voornamelijk vanwege heffingskortingen.

Vergelijkbare omzetresultaten derde kwartaal

Vergelijkbare omzet voor het derde kwartaal van boekjaar 2012 was als volgt:

• Gap Noord-Amerika: positief 7 procent tegen negatief 6 procent vorig jaar
  • Banana Republic Noord-Amerika: positief 6 procent tegen negatief 1 procent vorig jaar
  • Old Navy Noord-Amerika: positief 9 procent tegen negatief 4 procent vorig jaar
  • Internationaal: negatief 3 procent tegen negatief 10 procent vorig jaar

Vergelijkbare omzetresultaten in oktober

Vergelijkbare omzet voor oktober 2012 was als volgt:

• Gap Noord-Amerika: positief 6 procent tegen negatief 5 procent vorig jaar
  • Banana Republic Noord-Amerika: positief 5 procent tegen positief 1 procent vorig jaar
  • Old Navy Noord-Amerika: positief 5 procent tegen negatief 9 procent vorig jaar
  • Internationaal: negatief 2 procent tegen negatief 7 procent vorig jaar

Netto omzet in het huidige boekjaar tot op heden bedroeg $10,93 miljard voor de 39 weken eindigend op 27 oktober 2012, wat een toename van 6 procent was vergeleken met netto omzet van $10,27 miljard voor de 39 weken eindigend op 29 oktober 2011. De vergelijkbare verkoop van het bedrijf in het huidige boekjaar tot op heden is met 5 procent toegenomen vergeleken met een afname van 3 procent vorig jaar.

Gap Inc. zal zijn inkomsten in het derde kwartaal bekend maken via een persbericht op 15 november 2012 om 13:00 Pacific Time. Bovendien zal het bedrijf een samenvatting geven van de resultaten van Gap Inc. in het derde kwartaal tijdens een live conference call en webcast op 15 november 2012 om naar schatting 14:00 Pacific Time. De conference call is toegankelijk door te bellen naar 1-800-374-1731. Internationale bellers kunnen +1 706-679-5876 draaien. De webcast is toegankelijk via www.gapinc.com.

Omzet november

Het bedrijf zal de omzetresultaten in november bekend maken op 29 november 2012.

Op de toekomst gerichte uitspraken

Dit persbericht bevat bepaalde toekomstgerichte uitspraken, die vallen onder de “safe harbor”-bepalingen, binnen de betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Alle uitspraken, afgezien van de uitspraken die zuiver historisch zijn, zijn toekomstgericht. Woorden zoals “verwachten”, “anticiperen”, “geloven”, “schatten”, “van plan zijn”, “plannen”, “projecteren”, en soortgelijke uitdrukkingen geven ook toekomstgerichte uitspraken weer. Op de toekomst gerichte uitspraken zijn onder meer uitspraken met betrekking tot het volgende:

• verwaterde inkomsten per aandeel voor het derde kwartaal van boekjaar 2012.

Omdat deze op de toekomst gerichte uitspraken risico's en onzekerheden inhouden, zijn er belangrijke factoren die er toe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van die in de uitgesproken toekomstverwachtingen. Deze factoren zijn onder meer:

• het risico dat aanvullende informatie beschikbaar komt tijdens het afsluitingsproces van het bedrijf of als resultaat van gebeurtenissen achteraf die zouden vereisten dat het bedrijf de financiële informatie bijstelt.

Aanvullende informatie met betrekking tot factoren die tot gevolg kunnen hebben dat de resultaten verschillen kunnen worden gevonden in het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het boekjaar dat eindigde op 28 januari 2012, alsmede in de daaropvolgende deponeringen bij de Securities and Exchange Commission.

Deze op de toekomst gerichte uitspraken zijn gebaseerd op informatie per 1 november 2012. Het bedrijf aanvaardt geen verplichting om publiekelijk de toekomstverwachtingen bij te werken of te herzien, zelfs als ervaring of toekomstige veranderingen het duidelijk maken dat de verwachte of gesuggereerde geplande resultaten niet zullen worden gerealiseerd.

Over Gap Inc.

Gap Inc. is een toonaangevende, internationale retailer met een aanbod van kleding, accessoires en producten voor persoonlijke verzorging voor mannen, vrouwen, kinderen en baby's onder de merknamen Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime en Athleta. De netto omzet in het boekjaar 2011 was $14,5 miljard. De producten van Gap Inc. zijn verkrijgbaar in ongeveer 90 landen wereldwijd, in ongeveer 3.000 door het bedrijf geëxploiteerde winkels, ongeveer 250 franchisewinkels en e-commerce sites. Ga voor meer informatie naar www.gapinc.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Gap Inc.
Investeerders Relaties: