EVault ondertekent een samenwerkingsovereenkomst met Microsoft om EVaults Cloud-Connected back-up en recoverydiensten aan te bieden voor Microsoft Azure

Endpoint Protection-oplossing aangeboden voor Windows Azure

‘S-HERTOGENBOSCH, Netherlands--()--EVault, Inc., een Seagate Company (NASDAQ: STX), heeft vandaag aangekondigd dat het EVault® back-up en recovery platform nu gebruik zal gaan maken van het Windows Azure-platform. In samenhang met dit initiatief, zal EVault de samenwerking aangaande de ontwikkeling, verkoop en marketing rond Windows Azure uitbreiden. EVault Endpoint Protection (EVault EP), een cloud-connected back-up, recovery- en data security oplossing voor endpoint devices, is beschikbaar voor Windows Azure. EVault EP is gericht op enterprise ondernemingen en middelgrote bedrijven.

EVault Endpoint Protection automatiseert de back-up en recovery van laptops en zorgt voor beveiligingsmogelijkheden — waaronder lokale bestandencryptie, toegangscontrole op de poort en, indien een laptop verloren of gestolen is, het op afstand wissen van gegevens en het opsporen van het apparaat. Het helpt bij het beheren van de verspreiding van waardevolle gegevens tussen verschillende mobiele werknemers. EVault EP stelt organisaties in staat om gegevens op elke PC en laptop te beveiligen, teneinde ervoor te zorgen dat kritieke bedrijfsinformatie veilig is wanneer een apparaat verdwijnt. Van de data op endpoint devices wordt automatisch een back-up naar de cloud gemaakt en deze kunnen gemakkelijk door de gebruikers zelf worden hersteld. EVault EP biedt beleidsmatig, gecentraliseerd en selfservice-beheer om IT te helpen bij het bereiken van het perfecte evenwicht tussen bedrijfscontrole en de onafhankelijkheid van de eindgebruiker.

“Bedrijven zijn op zoek naar flexibele, kosteneffectieve back-up- en recoveryoplossingen voor hun gegevens. Onze groeiende relatie met Microsoft weerspiegelt de toegenomen vraag naar meer geïntegreerde en eenvoudig te gebruiken, cloud-connected opslagdiensten die voldoen aan de unieke vereisten van een organisatie,” aldus Terry Cunningham, President en General Manager van EVault. “Nu wij onze aanwezigheid over de wereld uitbreiden, zien wij veel waarde in het gebruik van Windows Azure om onze klanten te helpen bij het handhaven van bedrijfscontinuïteit en om te garanderen dat aan hun gegevensbehoeften altijd en overal tegemoet gekomen wordt.”

“Windows Azure maakt het de aanbieders van oplossingen zoals EVault, mogelijk om hun klanten vrijwel onbeperkte capaciteiten en flexibiliteit voor back-up en recovery te bieden, zodat klanten geholpen worden met het beperken van een breed scala van informatierisico's,” aldus Kim Akers, General Manager, Developer and Platform Evangelism, Microsoft.

Windows Azure is het cloudplatform van Microsoft, dat ontwikkelaars helpt bij het bouwen van de volgende generatie toepassingen die een reikwijdte hebben van de cloud tot de datacentra van ondernemingen. Het platform combineert op cloudgebaseerde vaardigheden van de ontwikkelaar met diensten voor opslag, rekenkundige en netwerkinfrastructuur, die allemaal op Microsofts servers gehost worden.

Over EVault

Meer dan 38.000 kleine en middelgrote bedrijven vertrouwen op de cloudgebaseerde back-up en recoverydiensten van EVault. EVault back-upoplossingen worden geleverd door een netwerk van deskundigen op het gebied van data recovery en maken gebruik van de beste cloudtechnologie. Ze integreren naadloos de back-up van gegevensbeveiliging zowel ter plaatse als online voor een snelle, lokale toegang tot gegevens en een gegarandeerd cloud disaster recovery. EVault technologie, geoptimaliseerd voor gedistribueerde omgevingen en ondersteund door een ijzersterke cloud, drijft ook diensten aan van cloud services providers, datacentra, telecommunicatiebedrijven, aanbieders van software, en vele anderen. EVault is een Seagate Company.

Copyright 2012 EVault, Inc. Alle rechten voorbehouden. Seagate, Seagate Technology en het Wave logo zijn geregistreerde handelsmerken van Seagate Technology LLC in de Verenigde Staten en/of andere landen. EVault, EVault Endpoint Protection en Cloud-Connected zijn ofwel geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van EVault, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Karin van der Velden, (073) 648 14 00
Marketing Communications