Pacific Biosciences en Imec kondigen samenwerking aan om geavanceerde microchips voor enkel-molecuul sequentiëringstoepassingen te ontwikkelen

MENLO PARK, Californië, en LEUVEN, België--()--Pacific Biosciences of California, Inc. (NASDAQ:PACB) leverancier van de PacBio® RS High Resolution Genetic Analyzer en het in België gevestigde onderzoekscentrum voor nano-elektronica imec hebben vandaag een meerjarige samenwerking aangekondigd, gericht op de ontwikkeling van geavanceerde microchips voor sterk gemultiplexte enkel-molecuul genetische analyse. Dit onderzoeks- en ontwikkelingsproject zal uitgaan van de eigen zero-mode waveguide (ZMW)-technologie van Pacific Biosciences en imec's toonaangevende expertise op het gebied van nanofotonica, CMOS-sensoren, technologie-integratie en fabricage.

“Sinds onze oprichting zetten we ons in voor het optimaal benutten van de unieke capaciteiten van onze ZMW-gebaseerde Single Molecule, Real-Time (SMRT®) analysetechnologie voor innovatie in de levenswetenschappen,” aldus Michael Hunkapiller, President en Chief Executive Officer van Pacific Biosciences. "Het doel van deze samenwerking is om de kracht van microchips in te zetten om schaalvergroting van de capaciteit en doorvoer van onze SMRT-technologie te bewerkstelligen. We zien ernaar uit om met imec samen te werken aan dit geavanceerde ontwikkelingsprogramma terwijl we de toepassingsmogelijkheden voor ons platform blijven uitbreiden.

Luc Van den Hove, Chief Executive Officer en Voorzitter van imec, merkte op: "We zijn enthousiast om samen te werken met het toonaangevende enkel-molecuul sequentiëringsbedrijf om deze baanbrekende technologie in grotere economieën te introduceren door de fabricage van halfgeleiders op nanoschaal. Deze samenwerking is een ander voorbeeld van hoe imec de onderzoekcompetentie van zijn Life Science Program combineert met de CMORE technologieplatformen om volledig geïntegreerde nano/microsysteem-oplossingen aan onze partners in nieuwe en opkomende markten te bieden."

Bezoek voor meer informatie over Pacific Biosciences www.pacb.com, of volg ons op Twitter: https://twitter.com/pacbio.

Over Pacific Biosciences
Pacific Biosciences of California, Inc. (NASDAQ: PACB) biedt de PacBio® RS High Resolution Genetic Analyzer om wetenschappers te helpen met het oplossen van genetisch complexe problemen. Gebaseerd op de eigen Single Molecule, Real-Time (SMRT®) technologie bieden de producten van het bedrijf mogelijkheden zoals: gerichte sequentiëring om genetische variaties beter te karakteriseren; de novo genoomassemblage om genomische structuren beter te identificeren, annoteren en ontcijferen; en identificatie van DNA-basis modificatie om epigenetische regulatie en DNA-schade te karakteriseren. Door toegang te bieden tot genetische informatie die voorheen ontoegankelijk was, stelt Pacific Biosciences wetenschappers in staat om hun begrip van biologische systemen uit te breiden.

Over imec
Imec is wereldmarktleider op het gebied van onderzoek op het gebied van de nanotechnologie. Imec combineert wetenschappelijke kennis met de innovatieve kracht van haar wereldwijde samenwerking op het gebied van ICT, gezondheidszorg en energie. Imec levert voor de industrie relevante technologische oplossingen In een unieke high-tech-omgeving wijdt het internationale toptalent van imec zich aan het leveren van de bouwstenen voor een beter leven in een duurzame maatschappij. Imec is gevestigd in Leuven, België, en heeft kantoren in België, Nederland, Taiwan, de VS, China, India en Japan. Het personeel, bestaande uit bijna 2000 medewerkers, omvat meer dan 600 industriële medewerkers en gastonderzoekers. In 2011 bedroegen de inkomsten (P&L) van Imec ongeveer 300 miljoen Euro. Meer informatie over Imec vindt u op www.imec.be.

Imec is een geregistreerd handelsmerk voor de activiteiten van IMEC International (een entiteit, geregistreerd onder Belgisch recht als "stichting van openbaar nut”), imec België (IMEC vzw ondersteund door de Vlaamse regering), imec Nederland (Stichting IMEC Nederland, onderdeel van het Holst Centrum dat wordt ondersteund door de Nederlandse regering), imec Taiwan (IMEC Taiwan Co.) en imec China (IMEC Microelectronics (Shanghai) Co. Ltd.) en imec India (Imec India Private Limited).

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Media:
Voor Pacific Biosciences