AGCO KONDIGT DE TIER 4 Final/STAGE IV-MOTORSTRATEGIE AAN

DULUTH, GA--()--AGCO, Your Agriculture Company (NYSE: AGCO), een wereldwijde fabrikant en distributeur van landbouwmachines, kondigde vandaag zijn Tier 4 Final/Stage IV-motoremissiestrategie aan voor de AGCO POWER-dieselmotoren. Het bijgewerkte nabehandelingssysteem blijft voor een effectieve methode voor landbouwers zorgen om uitstoot te verlagen zonder in te boeten op vermogen, efficiency of brandstofzuinigheid.

Martin Richenhagen, bestuursvoorzitter, President en CEO van AGCO zei: "Wij streefden ernaar om emissietechnologieën te ontwikkelen die zorgden voor een consequente oplossing voor schonere lucht, waardoor efficiëntere opties voor landbouwers zouden ontstaan via Final Tier 4 US en Stage IV EU. Dit was ons doel toen wij in 2009 onze e3 Selective Catalytic Reduction (SCR)-technologie introduceerden en dit blijft ons doel, omdat wij doorgaan naar de volgende generatie emissiereductie."

AGCO blijft zijn bewezen e3 SCR-technologie in de AGCO POWER-motoren gebruiken om te voldoen aan de eisen voor Tier 4 Final/Stage IV-motoren. Bij bepaalde modellen wordt ook een kleine hoeveelheid gekoelde uitlaatgasrecirculatie (cEGR) toegevoegd om aan de emissienormen te voldoen terwijl het vloeistofverbruik wordt geminimaliseerd en de vermogensverhouding wordt verbeterd. AGCO heeft leiderschap verkregen en ervaring opgedaan met SCR en cEGR door beide technologieën op trekkers in Tier 3/Stage IIIa te introduceren.

"AGCO is goed bekend met deze technologie. Wij waren de eerste fabrikant die de SCR-technologie in de off-roadmarkt in Noord-Amerika heeft geïntroduceerd en wij hebben vele jaren werkervaring met beide emissiereductietechnologieën", aldus Matt Rushing, Director Product Management, Global Electronics en Global Engines bij AGCO. AGCO leidde de sector op het gebied van constante ontwikkeling en verbetering en werkte samen met industriepartners bij het opzetten van een infrastructuur voor de Diesel Exhaust Fluid (DEF)/AdBlue® die nodig was voor het toepassen van SCR-technologie.

AGCO stelde de behoeften van de klant voorop sinds de introductie van de e3 SCR-technologie in 2009. "Wij wilden een oplossing ontwikkelen die de inputkosten van de landbouwers verlaagt en waarmee wij vermogensniveaus kunnen verhogen en het vloeistofverbruik kunnen verlagen - dit alles terwijl wij een betrouwbare emissiereductietechnologie aanbieden", voegt dhr. Rushing toe.

Klanten kunnen verwachten dat de werking en het onderhoud van hun toekomstige Tier 4 Final/Stage IV AGCO-machines onveranderd blijft. AGCO POWER-motoren werken efficiënt, waardoor de algehele vloeistofzuinigheid (dieselbrandstof en DEF) zal voldoen aan dezelfde vloeistofverbruiksniveaus van AGCO's Tier 4i/Stage IIIb-machines of deze zal overtreffen.

Dhr. Richenhagen verklaarde: "Wij zijn ervan overtuigd dat dit de beste oplossing is voor zowel onze klanten als het milieu. Bij AGCO zijn we er trots op dat wij compatibiliteit kunnen leveren zonder op prestaties te hoeven inleveren. Onze e3-oplossing levert op een efficiënte manier precies dat wat moderne landbouw nodig heeft: schonere uitstoot, verbeterde rendabiliteit en betrouwbare prestaties."

OVER AGCO

AGCO, Your Agriculture Company, (NYSE: AGCO) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van ontwerp, fabricage en distributie van landbouwmachines. AGCO ondersteunt een meer productieve landbouw met een complete serie trekkers, maaidorsers, hooiwerktuigen, spuitmachines en verspreiders, veevoeder-, bodembewerkings- en andere werktuigen, systemen voor graanopslag en proteïneproductie en bijbehorende reserveonderdelen. De landbouwproducten van AGCO worden verkocht onder de vier hoofdmerken Challenger®, Fendt®, Massey Ferguson® en Valtra®, en worden door meer dan 3100 onafhankelijke dealers en distributeurs wereldwijd in meer dan 140 landen geleverd. Financieringsmogelijkheden zijn mogelijk via AGCO Finance voor gekwalificeerde kopers. AGCO is opgericht in 1990 en het hoofdkantoor is gevestigd in Duluth, GA, VS. De omzet van AGCO bedroeg in 2011 $8,8 miljard.

Safe Harbor-verklaring

Verklaringen die niet zijn gebaseerd op historische gegevens, waaronder verwachtingen met betrekking tot productefficiency, dienen te worden beschouwd als uitspraken met betrekking tot de toekomst en zijn onderhevig aan risico's die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen in de verklaringen. Onder deze risico's vallen mogelijke afnames in de vraag naar producten als gevolg van het weer, de vraag en andere omstandigheden die het inkomen van een landbouwer beïnvloeden, acties van producenten van concurrerende producten en de algemene risico's die gepaard gaan met verwerving. Meer informatie met betrekking tot deze en andere factoren bevindt zich in de dossiers van AGCO bij de Veiligheids- en uitwisselingscommissie, inclusief het formulier 10-K voor het per 31 december 2011 afgesloten jaar. AGCO wijst elke verplichting om toekomstige verklaringen bij te werken af, tenzij dit wettelijk verplicht is.

Perscontact:
Rebecca Fabian